HTML

AZ AUTÓK

AUTÓKRÓL!!!Az én blogom az autókról fog szólni. Sok hasznos információhoz juthatsz az oldalamon! SORRY:AZ OLDAL MÉG FEJLESZTÉS ALATT ÁL. A LASSÚ HALADÁSÉRT ELNÉZÉST KÉREK!

Friss topikok

Linkblog

Archívum

2009.11.21. 00:04 bot

CSINÁLOK EGY INFORMÁCIÓS ÁRLISTÁT SOK IDŐT FOG IGÉNYBE VENNI DE HASZNOS LESZ.

Szólj hozzá!

2009.11.20. 23:45 bot

BERUG A VOLKSWAGEN?

 

 

 

 

 

 

 

Alkoholt használ üzemanyagként a Volkswagen

A Volkswagen a bioetanol és a benzin keverékének növelését szorgalmazza az Otto-motoros autók meghajtásánál.
 

A fejlesztés célja, hogy csökkenjen a fosszilis tüzelőanyagok felhasználása, míg ezzel párhuzamosan növekedjen a megújuló energiaforrásokból származó hajtóanyagok alkalmazása. Ezzel egyszerre kíméljük a meglévő nyersolaj-készleteket és aktívan hozzájárulunk a légkörbe kerülő CO2 kibocsátás mérsékléséhez, illetve a klímavédelemhez.

A biogén nyersanyagokból a jövőben olyan tüzelőanyagokat kell nyernünk, amelyeket a meglévő üzemanyag-töltőállomások segítségével lehet értékesíteni, és amelyek a mai autók meghajtására is alkalmasak.

"A Volkswagen mai innovatív meghajtási koncepciói képesek arra, hogy az üzemanyagba (E10) 10%-ig kevert bioetanol segítségével létrejövő új üzemanyag-normájú hajtóanyaggal is működjenek. Az etanol-keveréken alapuló üzemanyagokkal is működő motortechnológia segítségével a Volkswagen támogatja a biogén üzemanyagok elterjedését. Ez egy fontos része a jövőre koncentráló üzemanyag-stratégiánknak." - mondja Matthias Rabe, a Volkswagen AG konszernkutatásának vezetője.

Nemrégiben mutatkozott be a Golf GT az újdonságszámba menő TSI-technológiával. A TSI egy közvetlen befecskendezésű benzinmotornál kombinálja a két töltési koncepciót, vagyis a turbó-feltöltőt és a kompresszort. A Volkswagen ezzel a rendkívül erős, ugyanakkor takarékos motorral kívánja demonstrálni, hogy a mai, modern közvetlen befecskendezésű benzinmotorok képesek az E10-es keverék-üzemanyaggal is működni.


A modern benzinmotoroknak az üzemanyag minőségével kapcsolatos elvárásai miatt a Volkswagen a hatályos DIN EN 228 szabvány értelmében a bioetanolt ETBE, vagyis etil-tetrabutilát formájában alkalmazza. Ez azt jelenti, hogy a benzinhez vagy 15 tömegszázalék ETBE-t, vagy öt százalék etanolt kevernek. Az EU bioüzemanyag előírásai 2010-re azonban a jelenlegi üzemanyag-normák további bővítését írja elő. Ehhez a benzin esetében nagyobb, mintegy 9 tömegszázalékos etanol alkalmazására van szükség. A Volkswagen éppen ezért aktívan támogatja a jövőbeni E-10-es üzemanyagnorma eléréséhez megfelelő üzemanyagok kidolgozását.

A biomassza egy fontos lépés a CO2 kibocsátás csökkentéséhez

"Az üzemanyag-előállításánál nagyobb mértékben használt biomassza egy fontos lépés az energia-utánpótlás biztosításához, illetve a CO2 kibocsátás csökkentéséhez, s ezt a szövetségi üzemanyag-stratégia is deklarálja. A Volkswagen ezzel az üzemanyag-stratégiával támogatja a benzinbe nagyobb, akár 10%-os mértékben hozzáadott etanol felhasználást. Ez egy fontos lépés üzemanyag-stratégiánkban, amely a lényegesen alacsonyabb CO2-kibocsátású bioüzemanyagok második generációjának bevezetését tűzte ki célul, mint például a cellulózból nyert etanolt, illetve a biomasszából nyert szintetikus dízelüzemanyagot, a SunFuel-t." - teszi hozzá Rabe.


A Volkswagen fontosnak tartja a bioüzemanyagok, valamint a fenntarthatósági kritériumoknak megfelelő üzemanyagok egységes adózási megítélést.

Az Európa Parlament 2003/30/EG számú, a bioüzemanyagokról szóló rendelkezése 2010 végéig a benzines és a dízelmotorok hajtóanyagában jelentős, 5,75%-os részesedét tűz ki célul a bioüzemanyagoknak. Ez a cél a bioetanol és a biodízel (RME) felhasználásával érhető el. A Volkswagen a tiszta bioüzemanyag alkalmazásával szemben a jelenlegi és a jövőbeni normák meghatározásánál a ma használatos benzin, illetve dízel-üzemanyagok etanollal történő vegyítését támogatja. A Volkswagen számára az etanol-keverékű üzemanyag jelenti az ökonómiailag értelmes megoldást arra, hogy 2010-ig Európa-szerte tömegesen és gyors ütemben terjedjen el a bioüzemanyag. Nem utolsósorban az sem elhanyagolható szempont, hogy mindez a jelenlegi infrastruktúra, azaz az üzemanyag-töltő állomások hálózatának segítségével valósulhat meg.

Szólj hozzá!

2009.11.18. 21:53 bot

Chrysler-003

Szólj hozzá!

2009.11.18. 21:36 bot

Szólj hozzá!

2009.11.17. 22:45 bot

HAMAROSAN ELKÉSZÜL AZ OLDAL!!!

Szólj hozzá!